Efter gymnasietiden

Jag har gått och funderat länge på vad som händer när jag har gått ut gymnasiet, jag är väldigt rädd för vad man ska hitta på. För ska man ta ett sabbatsår? Eller ska man plugga vidare direkt? Eller ska man skaffa ett jobb och sedan vara glad över det tills man hittar något som man verkligen vill göra?

Jag går ju som sagt Handelsprogrammet, och kan bli i stort sett alltmöjligt, kanske affärskvinna? Eller butikschef? Eller en sådan som jobbar på kontor? Nej egentligen vet jag inte riktigt vad jag vill göra efter gymnasiet. Jag har inte funderat så mycket på det, bara för att tanken skrämmer mig. Har dom verkligen jobb till så många på en gång?

Lågkonjan är ju här nu och det blir väldigt svårt att skaffa jobb, men vem vet den kanske är borta när jag går ut år 2010, man kan ju alltid hoppas eller hur? Men om den nu inte är borta vad ska man hitta på? Usch tanken skrämmer mig.

Det är väldigt mycket som skrämmer mig när det gäller efter gymnasiet, men man ska ta vara på den tiden man lever i nu och göra så bra av den som möjlig =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0