Seg

Skolan har varit seg idag, pratade lite om praktiken, Netto har inte ringt till vår mentor Perta så vi måste gå ner återigen och fråga om praktikplats. Petra ska ringa till Kapphal och säga att jag vill ha den platsen där, för när jag hade varit nere där en fredag så tackade dom nej, men sedan ringde dom upp till skolan och sa att jag kunde få praktisera där, men Petra visste inte hur jag ville ha det, så hon lovade att ringa tillbaka, men nu vet hon att jag vill vara där så jag hoppas att hon ringer denna veckan, för jag och Sofia ska troligen ner dit på Fredag, då vi har 2,5 timmars rast, och det är så sjukt segt. Men så är det.  Så det ordnar nog sig trots allt, hoppas jag.

Jag måste bara berätta att jag och min syster Erika har köpt den 4 boken av Twilight serien, jag har läst typ 10 sidor av den, men ska inte börja läsa den ordentligt förens erika är klart, hon har inte så många sidor kvar, så snart ni, är det min tur att vara fast vid en bok tills den är slut. Underbara böcker det där är. =)

Jag tänkte på en sak, finns det ett liv på andra sidan, eller vad händer när man dör? Jag är nog lite rädd för döden, eller inte att dö utan att lämna allt och alla, och folk som dör runt omkring mig försvinner, det har inte hänt mig än, men jag vet inte hur man reagerar? Jag tror delvis på gud, men inte på allt, jag är kristen, men fördet måste man inte tro på allt som står i biblen tycker inte jag i alla fal. Men vad händer egentligen när man dör? Blir man bara ett skelett som är nere i kistan med alla jord? Eller uppstår man igen? Percis som Jesus gjorde? Ser dom som är döda mig uppe i himelen? Ser farmor när jag kollar upp på himelen och se molen åker förbi? Sen hon allt jag gör, hör hon mig? Vakar hon över mig, eller vad gör hon egentligen?
Jag tror nog på att när dom väl har dött så vakar dom över en som änglar, och kollar ner på oss med benen hängande över ett moln och bara njuter av ledigheten, njuter av att få se sina barn och barnbarn leva. Att få vara där tillsammans med alla andra som har dött, det är vad jag tror. Jag tror Farmor kollar ner på mig just nu, hon älskar mig för den jag är.
Döden är läskig, men ett liv på andra sidan tror jag det finns!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0